جانمایی و انتخاب محل مناسب یونیت داخلی و خارجی

در اغلب مواقع یونیت داخلی در ورودی درب واحد مسکونی، راهروی اتاق خواب ها وگوشه ای از سالن و یونیت خارجی در پشت بام یا تراس قرار می گیرد. توصیه می کنیم برای پیشگیری از انتقال صدا به واحد مسکونی یونیت خارجی را در پشت بام قرار دهید. توجه داشته باشید در مرحله دیوار چینی برای جانمایی و انتخاب محل مناسب نصب داکت اسپیلیت اقدام نمایید علاوه بر آن، کندانسور ها باید به صورت استاندارد روی شاسی با سایه بان در مجاورت هوای آزاد قرار بگیرند تا از تجمع کندانسور ها جلوی هم جلوگیری شود.

انتخاب محل نصب یک واحد داخلی و خارجی در یک سیستم داکت اسپلیت بستگی به عوامل متعددی دارد که باید در نظر گرفته شوند. در ادامه، نکاتی برای انتخاب مکان مناسب برای هر یک ارائه شده است:

انتخاب محل نصب یونیت داخلی داکت اسپلیت

در داخل اتاق یا فضای مورد نظر، یونیت داخلی باید در محلی نصب شود که بتواند هوای سرد یا گرم را به اطاق یا فضای مورد نظر ارسال کند. بهتر است یونیت داخلی در بالاترین نقطه دیوار نصب شود تا توزیع بهتری داشته باشد.

همچنین باید حداقل فاصله تعیین شده از دیوارها و سقف را رعایت کنید تا جریان هوا به درستی صورت گیرد. محل نصب یونیت داخلی باید از امکان دسترسی آسان به یونیت برای نگهداری، تعمیر و خدمات برخوردار باشد.

انتخاب محل نصب یونیت خارجی داکت اسپلیت

اگر فضای محدودی برای نصب یونیت خارجی داکت اسپلیت دارید، باید به این مورد دقت کنید تا یونیت خارجی به راحتی جا شود و دستگاه بخوبی کار کند.

لوله‌کشی باید به طور مستقیم و با کم‌ترین مسافت ممکن از یونیت خارجی به یونیت داخلی انجام شود تا دستگاه عملکرد بهینه داشته باشد.
در هنگام نصب و راه اندازی دستگاه اطمینان حاصل کنید که یونیت خارجی از باران، برف، نور مستقیم خورشید و سایر عوامل محیطی محافظت می‌شود.

انتخاب درست محل نصب داکت اسپلیت

برای اطمینان خاطر از انتخاب درست محل نصب داکت اسپلیت، از نظرات تکنسین نصب داکت اسپلیت دانا تهویه در مورد بهترین موقعیت نصب یونیت‌ها بهره ببرید. موقعیت‌های نصب باید توسط یک تکنسین HVAC مجرب بررسی و تأیید شوند. علاوه براین همواره رعایت دستورالعمل‌ها و راهنمای نصب تولیدکننده را دنبال کنید.

در نظر داشته باشید که برخی از موارد نظیر دسترسی به منبع تغذیه برق و مسیر‌های لوله‌کشی مسی داکت اسپلیت نیز می‌توانند بر موقعیت نصب تأثیر بگذارند.

در نهایت، اگر شما خود نمی‌توانید این موارد را ارزیابی کنید، بهتر است با تکنسین HVAC حرفه‌ای داناتهویه تماس بگیرید تا موقعیت مناسب را بررسی و تعیین کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *