کوئل آبگرم داکت اسپلیت | قطعه مهم داکت اسپلیت در زمستان

کوئل آبگرم داکت اسپلیت؛ قطعه‌ای مهم و کاربردی در اسپلیت‌ها

کوئل آبگرم داکت اسپلیت؛ قطعه‌ای مهم و کاربردی در اسپلیت‌ها


  • کوئل آبگرم داکت اسپلیت؛ قطعه‌ای مهم و کاربردی در اسپلیت‌ها

    داکت اسپلیت‌ از مدرن‌ترین و بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع ساختمان‌ها هستند. از این تجهیزات در بسیاری از    ساختمان‌های مدرن تجاری، مسکونی، اداری و صنعتی استفاده می‌شود.

    عموما داکت اسپلیت‌ها برای سرمایش محیط کاربرد دارند اما با استفاده از کوئل آبگرم داکت اسپلیت می‌توان از این تجهیزات در فصول سرد سال برای گرمایش نیز استفاده کرد. در واقع در فصول گرم اواپراتور و در فصول سرد کوئل آبگرم نقش تامین سرما و گرمای مورد نیاز داکت اسپلیت‌ها را برعهده دارند. در این مطلب با این قطعه مهم به طور کامل آشنا می‌شویم.

    کوئل آبگرم داکت اسپلیت قطعه ای مهم و کاربردی در داکت اسپلیت

    کوئل آبگرم داکت اسپلیت چیست و چه کاربردی دارد؟

    کوئل آبگرم داکت اسپلیت در واقع یک قطعه مجزا از سیستم اسپلیت است که در فصول سرد می‌توان آن را روی یونیت این سیستم تهویه مطبوع نصب کرد. این قطعه از طریق موتورخانه یا پکیج، آبگرم مورد نیاز خود را تامین می‌کند.

    در مرحله بعد داکت اسپلیت با استفاده از گرمای آب درون کوئل، در فصول سرد عمل گرمایش را انجام می‌دهد. در واقع با استفاده از کوئل آبگرم می‌توان از سیستم اسپلیت در فصول سرد برای گرم‌کردن محیط ساختمان استفاده کرد. باید اشاره داشت که این قطعه عملکردی مشابه با سیستم بخاری خودروها دارد و به همان روش برای داکت اسپلیت گرما تولید می‌کند.

    مزایای استفاده از کوئل آبگرم

    باتوجه به این که سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت یکی از کارآمدترین و بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع ساختمان است، استفاده از آن برای گرمایش ساختمان مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا می‌توان به مصرف انرژی بسیار پایین این سیستم گرمایشی نسبت به دیگر سیستم‌های گرمایشی مانند بخاری و رادیاتور اشاره کرد.

    همچنین شما با استفاده از کوئل آبگرم داکت اسپلیت، می‌توانید با یک سیستم تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایش را بدون نیاز به پرداخت هزینه جداگانه در اختیار داشته باشید. همچنین در این سیستم، هر واحد یا بخش از ساختمان، سیستم گرمایش و سرمایش جداگانه‌ای دارد و شما می‌توانید به‌طور همزمان از گرمایش و سرمایش در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: نکات طلایی در انتخاب بهترین داکت اسپلیت

    نحوه عملکرد کوئل آبگرم داکت اسپلیت

    همان‌طور که اشاره شد، نحوه عملکرد کوئل آبگرم اسپلیت شباهت بسیار زیادی با سیستم بخاری خودروها دارد. کوئل آبگرم، آب مورد نیاز خود را از طریق پکیج یا موتورخانه دریافت می‌کند و اسپلیت حرارت آب گرم را به محیط ساختمان منتقل می‌کند.

    در واقع آب گرم وارد مبدل‌های این سیستم می‌شود و سپس فن‌ها گرمای این مبدل‌ها را به داخل ساختمان انتقال می‌دهند. باید اشاره داشت که گرمای کوئل آبگرم اسپلیت بسیار دلپذیر و مطبوع است. چرا که به‌صورت غیرمستقیم از حرارت آب تولید می‌شود و هیچ‌گونه آلودگی و گاز مضری ندارد.

    نحوه عملکرد کوئل آبگرم داکت اسپلیت

    مشخصات کوئل‌های آبگرم داکت اسپلیت

    مولفه‌های بسیار زیادی مانند ظرفیت برودتی، ابعاد داکت اسپلیت، مساحت ساختمان، میزان اتلاف انرژی ساختمان و فشار آب روی مشخصات کوئل‌های آبگرم تاثیرگذار هستند. هرچه ابعاد و مساحت ساختمان بزرگ‌تر باشد، افراد باید از کوئل‌های بزرگ‌تری برای گرمایش ساختمان خود استفاده کنند.

    از طرف دیگر اگر فشار آبگرم مورد نیاز کوئل در محدوده سه الی شش بار نباشد، افراد باید از کوئل‌های بزرگ‌تری برای گرمایش ساختمان استفاده نمایند. پیشنهاد می‌شود طراحی، اجرا و انتخاب کوئل آبگرم داکت اسپلیت را به دست متخصصان بسپارید تا آن‌ها کارآمدترین سیستم گرمایش را برای شما انتخاب کنند.

     

    مشخصات کوئل‌های آبگرم

    با کوئل آبگرم داکت اسپلیت در فصول سرد از گرمای اسپلیت خود لذت ببرید

    سیستم تهویه مطبوع اسپلیت هزینه بالایی دارد اما با خرید یک کوئل آبگرم می‌توان از این سیستم به شکل دو‌منظوره در فصول سرد نیز استفاده کرد. این امر علاوه‌بر کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، باعث افزایش راندمان سیستم گرمایش ساختمان شما نیز می‌شود.

    همچنین با نصب کوئل آبگرم اسپلیت، شما دیگر به سیستم‌های گرمایشی سنتی مانند رادیاتور و بخاری نیازی ندارید و می‌توانید از گرمای مطبوع این سیستم در ساختمان خود لذت ببرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *