هزینه مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است؟

راه های کاهش مصرف برق داکت اسپلیت

  • اگر قصد دارید یک داکت اسپلیت را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید، احتمالا یکی از معیارهای اصلی در انتخاب شما، میزان هزینه مصرف برق داکت اسپلیت است.

    شما ابتدا باید بدانید که هزینه برق داکت اسپلیت چقدر است و چه میزان هزینه­ای را باید برای مصرف انرژی آن اختصاص دهید. در این مطلب به بررسی میزان مصرف برق این محصول می­پردازیم و همچنین در ادامه راه­های کاهش مصرف برق داکت اسپلیت را نیز ذکر خواهیم کرد.

    همچنین برای خرید داکت اسپلیت ایرانی میتوانید با مجموعه دانا تهویه تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان فروش شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

    بررسی هزینه مصرف برق داکت ‌اسپلیت

    برای اینکه بتوان هزینه مصرف برق داکت ‌اسپلیت را به درستی محاسبه کرد، باید سیستم را مطابق با فضای داخلی ساختمان خریداری کرد. ابتدا باید ظرفیت و پارامتر‌های دستگاه مشخص شود، سپس هزینه برق دستگاه را با یک فرمول خاص بدست آورد. بهتر است محصولی متناسب با متراژ داخلی ساختمان، نوع آب و هوا خریداری شود.

    برای راه های کاهش مصرف برق داکت ‌اسپلیت، باید به برچسب انرژی نیز توجه کرده و سیستمی با برچسب انرژی A را برای خرید انتخاب کنید. به منظور محاسبه هزینه برق داکت ‌اسپلیت در فصل گرم و یا سرد سال باید ابتدا متراژ فضای مورد‌نظر مشخص شده و سپس بر طبق آب و هوا بار گرمایشی و سرمایشی دستگاه در فصول مختلف نیز تعیین شود.

    برای این کار می­بایست هزینه مصرف هر کیلو وات ساعت را در حداکثر توان مصرفی بر اساس کیلو وات ضرب کرد. عددی که بدست می‌آید نشاندهنده بالاترین قیمت برق سیستم در یک ساعت است.

    این بدان معناست که اگر داکت ‌اسپلیت به مدت یک ساعت با تمام توان کار کند هزینه برق مصرفی عددی است که طبق فرمول بدست آمده است. عددی که طبق فرمول محاسبه می‌شود را می‌توان در ساعات، تعداد روز‌های کارکرد و درصد توان مصرفی  ضرب کرد و هزینه مصرف برق داکت ‌اسپلیت را به صورت کلی محاسبه کرد.

    به این صورت شما می ­توانید میزان مصرف برق داکت اسپلیت خود را تخمین بزنید.

    هزینه مصرف برق داکت اسپلیت

    راه‌‌ های کاهش مصرف برق داکت ‌اسپلیت

    توجه به هزینه برق داکت ‌اسپلیت بسیار مهم است و باید روش‌هایی را برای کاهش این هزینه در نظر گرفت. در ادامه برخی از این روش‌ها را ذکر می‌کنیم.

    خرید برند معتبر و با‌کیفیت داکت ‌اسپلیت

    مارک و برند معتبر این دستگاه از بهترین متریال و مواد ساخته شده است. همچنین مراحل و طراحی سیستم طبق استاندارد‌های جهانی انجام می‌شود. خرید سیستم درجه یک و مرغوب یکی از روش‌های کاهش مصرف برق توسط داکت ‌اسپلیت است.

    بیشتر بخوانید: علت گرم نکردن داکت اسپلیت

    توجه به ظرفیت دستگاه

    در هنگام خرید داکت ‌اسپلیت باید به ظرفیت هوا‌دهی دستگاه توجه شود‌. این ظرفیت باید با محیطی که قرار است سیستم در آن‌جا نصب شود، متراژ و شرایط ساختمان، همچنین تعداد اتاق‌ها متناسب باشد.

    خرید داکت ‌اسپلیت اینورتر

    یکی از راه‌ های کاهش مصرف برق داکت ‌اسپلیت، انتخاب سیستم اینورتر‌دار است. بیشترین مصرف برق در زمان خاموش و روشن کردن این دستگاه اتفاق می‌افتد‌‌.

    در سیستم اینورتر، خاموش و روشن کردن به صورت مکرر حذف شده است. سیستم مورد‌ نظر برای آغاز به کار نیاز به استارت زدن دارد و در حین کار بدون اینکه خاموش و یا روشن شود به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

    سرویس داکت ‌اسپلیت به صورت دوره ‌ای

    از دیگر را‌ه‌‌ های کاهش مصرف برق داکت ‌اسپلیت، سرویس دوره‌ای، تمیز کردن و شستشوی فیلتر‌ها می‌باشد. پاک کردن گرد و غبار از روی قطعات دستگاه باعث عملکرد بهتر و کاهش هزینه برق داکت ‌اسپلیت می‌شود.

    استفاده از ترموستات:

    برای تنظیم دمای هوا، کنترل و مدیریت دور موتور داکت ‌اسپلیت بهتر است داخل اتاق‌ها از ترموستات داکت اسپلیت استفاده شود. این وسیله متناسب با نیاز دمایی هر اتاق، قدرت موتور سیستم را تنظیم می‌کند و تا حد زیادی هزینه مصرف برق داکت ‌اسپلیت را کاهش می‌دهد.

    مصرف برق داکت اسپلیت

    هزینه مصرف برق داکت ‌اسپلیت در فصل زمستان

    گرما‌بخشی محیط در فصل زمستان توسط داکت ‌اسپلیت به دو صورت انجام‌ می‌شود؛ بنابراین برای محاسبه برق مصرفی توسط این دستگاه در زمستان می‌توان دو حالت کلی را در نظر گرفت.

    • گرمایشی که به وسیله شیر چهار‌طرفه و توسط برق انجام می‌شود.
    • گرمایش توسط کویل آبگرم و موتور‌خانه انجام می‌شود. در این حالت برق در زمان گردش فن هوا‌ساز مصرف می‌شود و برای گرمایش از گاز شهری استفاده می‌شود. با نصب کویل آب گرم می‌توان تا حد زیادی هزینه مصرف برق داکت ‌اسپلیت را در زمستان کاهش داد.

    مقایسه هزینه مصرف برق داکت ‌اسپلیت اینورتر‌دار با کولر گازی

    اسپلیت در واقع همان کولر گازی است. در داکت ‌اسپلیت یونیت‌های داخلی به صورت تو‌کار نصب می‌شوند. سیستم مورد‌ نظر در مدل‌های مختلف می‌تواند فضای و متراژ بیشتری را در مقایسه با کولر گازی خنک کند‌.

    داکت ‌اسپلیت اینورتر‌دار دارای بخشی به نام کمپرسور است. این بخش، مصرف برق را تا حد قابل ملاحظه‌ای در این نوع از داکت ‌اسپلیت کاهش می‌دهد و از نظر اقتصادی خرید این دستگاه برای مصرف‌کنندگان به ‌صرفه‌‌تر است.

    اینورتر در دستگاه باعث می‌شود که مصرف برق در هنگام استارت زدن و در حین کارکرد کاهش یابد. قطعات داخلی محصول اینورتر‌دار نسبت به کولر گازی و سیستم معمولی از کیفیت بالاتری برخوردارند.

    کیفیت و بزرگ بودن کمپرسور به کار برده شده در داکت ‌اسپلیت اینورتردار یکی از دلایل کاهش هزینه برق داکت ‌اسپلیت مورد ‌نظر است. به دلیل مصرف برق کمتر داکت ‌اسپلیت اینورتر توصیه می‌شود در فضا‌های بزرگ به جای استفاده از چند دستگاه ‌اسپلیت معمولی یا کولر گازی از این دستگاه استفاده شود.

    بیشتر بخوانید: نحوه کار با داکت اسپلیت

    مصرف داکت اسپلیت خود را کاهش دهید

    در این مطلب به بررسی میزان مصرف برق داکت اسپلیت و همچنین راه های کاهش مصرف برق داکت اسپلیت پرداختیم. به هنگام خرید سیستم داکت ‌اسپلیت باید به موارد بسیاری توجه شود. از موارد مهم هنگام خرید این محصول می‌توان به هزینه مصرف برق توسط این دستگاه، مدل و ظرفیت، متراژ ساختمان اشاره کرد.

    روش‌هایی نیز وجود دارد که مصرف‌کنندگان می‌توانند هزینه مصرف برق داکت ‌اسپلیت را کاهش دهند‌. از راهکار‌های مهم در کاهش مصرف برق این سیستم، سرویس دوره‌ای و استفاده از ترموستات در فضای مناسب اتاق­ها، همچنین توجه به نوع مدل و ظرفیت هوا‌دهی دستگاه اشاره کرد.

    با در نظر گرفتن تمامی این موارد و مشورت با کارشناسان می‌توان محصول و سیستمی متناسب با فضای ساختمان و نیاز خود تهیه و خریداری کنید. داکت ‌اسپلیت ‌اینورتر‌دار مزایای بسیاری نسبت به اسپلیت یا کولر گازی  دارد که از مهمترین مزیت آن، مصرف برق پایین در هنگام سرمایش و گرمایش است.  بهتر است هنگام خرید به رده مصرف انرژی سیستم نیز توجه شود و محصولی با رده انرژی  Aخریداری شود.

    در صورت تمایل به خرید داکت اسپلیت ایرانی می­توانید با مجموعه دانا تهویه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان پیش از خرید خود بهره­ مند شوید.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *