علت گرم نکردن داکت اسپلیت؟ تنظیم گرمایش داکت اسپلیت

علت گرم نکردن داکت اسپلیت؟ تنظیم گرمایش داکت اسپلیت

  • چرا داکت اسپلیت گرم نمی کند؟ 

    داکت اسپلیت جزو دستگاه های تهویه خانگی است که در فصول گرم، فضا را خنک و در فصول سرد، فضا را گرم می‌کند. از مزیت‌های اساسی و مهم این دستگاه، هدایت گرما و سرما در محیط مورد استفاده است که به طور یکنواخت توسط این دستگاه انجام می‌شود.

    به همین دلیل می‌توان در مناطق گرمسیری و سردسیری از آن استفاده کرد. استفاده از این سیستم تهویه، در سراسر دنیا رایج است. همچنین برای این‌که هوای ورودی و خروجی در این دستگاه کنترل بشود، وجود دریچه تهویه لازم است.

    این دستگاه شامل بخش‌های مختلف به نام‌های هواساز و کندانسور است. هواساز دارای قطعات دینام، پروانه، سینی، اوپراتور است و کندانسور نیز دارای قطعات فین، کمپرسور، دینام، پروانه  می‌باشد.

    گاهی اوقات وجود مشکلاتی در این بخش ها باعث می‌شود که دستگاه به خوبی محیط را گرم نکند. در این مواقع در صورت آشنایی با نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

    اگر مجدداً تولید گرما توسط داکت اسپلیت انجام نشد، باید علت گرم نکردن داکت اسپلیت مورد بررسی قرار بگیرد. در این مقاله به بررسی علل گرم نکردن و نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت میپردازیم.

    همچنین اگر با نحوه استفاده از این دستگاه آشنا نیستید، پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش نحوه کار با داکت اسپلیت را مطالعه کنید.

    بررسی علت گرم نکردن داکت اسپلیت

    اهمیت و ارزش سیستم تهویه و نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت در ایام سرد که افراد نیازمند سیستم گرمایشی هستند، مشخص می‌شود. در مدل‌های مختلف این دستگاه، علت گرم نکردن اسپلیت ممکن است متفاوت باشد.

    در صورتی که در فصول سرد این دستگاه با بالا بردن دمای محیط، فضا را گرم نکند، باید علت گرم نکردن داکت اسپلیت را بیابید و در صورت نداشتن تخصص با مطالعه مطالب مختلف، راه حل این مسئله و نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت را پیدا کنید.

    بررسی علت گرم نکردن داک اسپلیت ها

    سرویس قطعات و شستن دریچه داکت

    برای این‌که در زمان راه اندازی، راندمان دستگاه در فصول سرد و گرم بالا باشد، حتماً باید سرویس این سیستم، بر اساس تغییرات فصول انجام شود و افراد نظافت‌های مربوط به این دستگاه را به طور کامل انجام دهند.

    درست انجام ندادن سرویس دستگاه داکت اسپلیت، علت گرم نکردن اسپلیت می‌باشد و ممکن است که عملکرد و کارایی داکت اسپلیت با اختلال مواجه شود. زمانی که قصد دارید از سیستم گرمایشی استفاده کنید، قطعات این دستگاه مانند یونیت داخلی و خارجی باید مورد شست وشو قرار بگیرند.

    برای انجام این کار باید دریچه بازدید را از دستگاه جدا کرد و پس از آن می‌توان به وسیله مواد شوینده و آب به شست و شوی آن پرداخت. در این مرحله باید در زمینه شست و شو دقت لازم را داشته باشید چون علت گرم نکردن اسپلیت امکان دارد به دلیل انجام نادرست این کار باشد.

     

    کنترل شیرهای آب ورودی و خروجی داکت اسپلیت

    در صورتی که هنگام استفاده از این دستگاه، شیرهای آب ورودی و خروجی را باز نکنید، انجام ندادن این کار باعث باد گرم دستگاه می‌شود. در قسمت کویل‌های دریچه داکت اسپلیت، آب گرم شده جریان پیدا خواهد کرد. به این صورت که پس از به چرخش درآمدن فن یونیت داخلی، برخورد هوا با قسمت گرم و داغ بالای کویل انجام می‌شود و در نهایت محیط گرم خواهد شد.

    تنظیم نبودن کنترلر

    گاهی اوقات علت گرم نکردن داکت اسپلیت، تنظیم نبودن کنترلر می‌باشد. در این مواقع شما باید کنترلر را روی وضعیت هات قرار بدهید. تنظیمات دمایی در این دستگاه با توجه به تمایلات مصرف کنندگان انجام می‌شود و در نهایت تغییر پیدا می‌کند.

    مکش هوای مناسب و باز بودن اطراف بخش یونیت خارجی

    در زمان استفاده از سیستم گرمایشی نباید چیزی در اطراف یونیت خارجی وجود داشته باشد. خالی بودن کناره‌های یونیت باعث رد و بدل شدن هوای مناسب می‌شود و از پشت داکت اسپلیت، مکش هوا به درستی انجام می‌شود. در صورتی که به اطراف و کناره یونیت خارجی توجه نکنید این موضوع ممکن است‌ علت گرم نکردن داکت اسپلیت باشد.

    باز نبودن دریچه‌های خروجی دستگاه

    در بعضی از موارد، علت گرم نکردن داکت اسپلیت ناشی از بسته بودن دریچه‌های خروجی می‌باشد. در زمان روشن بودن داکت اسپلیت، مصرف کنندگان باید دریچه‌های خروجی را به درستی بررسی کنند به دلیل این‌که بسته بودن دریچه‌ها نیز علت گرم نکردن اسپلیت است.

    خرید داکت اسپلیت ایرانی دانا تهویه با قیمت مناسب 

    نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت

    بررسی تنظیمات گرمایشی داکت اسپلیت

    با توجه به این‌که افراد همیشه به سیستم تهویه مطبوع نیازمند هستند این روزها استفاده از داکت اسپلیت، به عنوان یک سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در هتل‌ها، ساختمان‌های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    گرمایش این وسیله به وسیله کویل آبگرم انجام می‌شود و در فصل زمستان برای راه انداختن سیستم گرمایشی باید کارهای مربوطه را انجام داد. در این قسمت سعی می‌کنیم درباره نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت اطلاعات لازم را به شما ارائه کنیم تا در زمان استفاده از این دستگاه هیچ گونه مشکلی نداشته باشید.

    • ابتدا باید برای راه انداختن سیستم گرمایشی، داکت اسپلیت را سرویس کنید. انجام این کار باید قبل از انجام دادن تنظیم سرمایش و گرمایش این دستگاه صورت بگیرد، به دلیل این‌که ممکن است در صورت کار کردن دستگاه به مشکل بر بخورد.
    • در این قسمت در صورتی که از پکیج برای گرمایش استفاده می‌کنید باید حالت گرمایشی را فعال کنید اما در صورت استفاده از موتورخانه باز کردن شیرهای آب گرم باعث می‌شود که آب وارد این قسمت بشود و عملکرد دستگاه برای گرم کردن به خوبی انجام شود.
    • در این مرحله از تنظیم گرمایش داکت اسپلیت، هواگیری باید انجام شود تا در هنگام گرم شدن محیط، دستگاه سر و صدا نکند.
    • حالا باید دکمه Heat را که روی ترموستات می‌باشد فعال کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید درجه گرمایش را مشخص کنید. افزایش درجه باید به صورت تدریجی انجام شود.

    مشکل گرم نکردن داکت اسپلیت را حل کنید

    داکت اسپلیت جزو سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی پر استفاده می‌باشد. ما در این مقاله سعی کردیم نکات کاربردی و مهم در مورد علت گرم نکردن داکت اسپلیت را شرح دهیم.

    قابل ذکر است که افراد در نگاه اول تصور می‌کنند که تنظیم این دستگاه و پیدا کردن علت گرم نکردن داکت اسپلیت راحت می‌باشد اما در صورتی که مصرف کنندگان نتوانند به طور صحیح تنظیم این دستگاه را انجام دهند کارایی و طول عمر آن پایین می‌آید. پس برای تعمیر و حل مشکلات گرم نکردن داکت اسپلیت حتما به نکات توجه داشته باشید و طبق مراحل ذکر شده عمل کنید.

    برای خرید داکت اسپلیت ایرانی میتوانید با مجموعه دانا تهویه تماس حاصل فرمایید و مطابق با سطح نیاز خود، مدل مناسبی را خریداری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *