بررسی علت و راهکارهای کاهش صدای داکت اسپلیت

کاهش صدای داکت اسپلیت

  • ترفندهای کاهش صدای داکت اسپلیت

    در مورد کاهش صدای داکت اسپلیت سوالات مکرری وجود دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم در مورد چرایی این موضوع صحبت کنیم. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید با ما همراه شوید.

    در این مقاله تمامی اطلاعات راجع به کاهش صدای این سیستم تهویه و همچنین علت این موضوع را بیان خواهیم کرد. حتما برای شما نیز مهم است که بدانید برای رفع صدای داکت اسپلیت باید چه اقداماتی انجام دهید.

    متاسفانه خیلی از افراد به دلیل وجود صدا، سراغ خرید این دستگاه نمی‌روند؛ ولی اگر علت آن را بدانند حتما در جهت رفع آن تلاش خواهند کرد.

    بیشتر بخوانید: تفاوت اسپلیت و داکت اسپلیت

    مهم ترین دلایل وجود صدا در داکت اسپلیت

    دلایل متنوعی هستند که باعث می‌شوند این دستگاه صدای زیادی داشته باشد؛ اولین علت صدای داکت اسپلیت عدم نصب صحیح است. به همین دلیل است که حتما در موقع نصب باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید. به طور طبیعی به صورت پیش فرض داکت اسپلیت صدای متوسطی دارد اما نباید آزار دهنده باشد.

    علت صدای داکت اسپلیت ممکن است به دلیل تراز نبودن آن باشد. در برخی از موارد نیز قطعات آن به درستی نصب نمی‌شود. شاید یونیت و کویل به درستی نصب نشده‌اند و تراز نباشند. پس این موراد را نیز بررسی کنید.

    گاهی توجه نکردن به اصولی‌ترین موارد باعث این عیب می‌شود که در نهایت ممکن است خساراتی را به بار بیاورد. دیگر علت صدای داکت اسپلیت، نصب آن در محیط نامناسب است. باید بدانید که این دستگاه می­بایست در محیط و فضای باز نصب شود. اگر در محیطی بسته مثل راهرو نصب شود با صدای زیادی همراه خواهد بود.

    در کشور‌های اروپایی این دستگاه در فضایی باز مثل حیاط نصب می‌شود اما متاسفانه در کشور ما به دلیل کم بودن فضا در خانه مجبور به نصب آن در فضای نامناسب هستیم که باعث صدای زیاد می‌شود؛ بنابراین برای کاهش صدای داکت اسپلیت حتما آن را در یک منطقه خوبی نصب کنید.

    توحه داشته باشید که برند تولید کننده و کیفیت داکت اسپلیت نیز بر وجود یا عدم وجود صدا در دستگاه بی تاثیر نیست. برای خرید داکت اسپلیت ایرانی باکیفیت میتوانید با مجموعه دانا تهویه تماس بگیرید تا کارشناسان شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

     

    علت صدای داکت اسپلیت

    دلایل فنی صدای اضافی داکت اسپلیت

    در بخش قبلی به این نکته اشاره کردیم که نصب نادرست یا نصب در محلی نامناسب و همچنین اشتباه در نصب قطعات داخلی داکت اسپلیت، باعث می‌شود صدای عجیب ایجاد شود. اما بعد از اینکه این موارد را بررسی کردید و مطمئن شدید این موارد ایرادی ندارند، به دنبال مشکلات فنی باشید. برای اینکار بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

    نصب یونیت داخلی در یک فضای مناسب

    برای اینکه صدا کمتر شود باید یونیت را در فضای مناسبی نصب کنید. اگر این یونیت در داخل دیوار و سقف وجود داشته باشد این صدا نیز وجود دارد. برای اینکار از ورقه فلزی باید استفاده شود. یونیت داخلی نیز باید تراز باشد. ممکن است ایراد از بلوورفن نیز باشد. حتما در دوره‌های مختلفی داخل این اسپلیت باید تمیز شود تا با مشکل مواجه نشوید.

    توجه به کویل آبگرم داکت اسپلیت

    برای رفع صدای داکت اسپلیت باید به کویل آن دقت کنید. کویل برای انتقال آبگرم در دستگاه به کار رفته است. کویل دارای یک پایه فلزی است و باید آن را با دقت بررسی کنید چون شاید دارای ناهماهنگی باشد. از اورجینال بودن کویلی که نصب شده اطلاعات به دست بیاورید. ممکن است نمونه فیک بر روی آن نصب شده باشد که خراب شده است. برای نصب آن بهتر است از نیروی متخصص کمک بگیرید.

     

    رفع صدای داکت اسپلیت

    بررسی کانال کشی داکت اسپلیت

    یکی از دلایل عمده‌ای که باعث این صدا می‌شود و در کاهش صدای داکت اسپلیت نقش دارد نامناسب بودن کانال کشی است. کانال برای انتقال هوای مطبوع به داخل انجام شده اما در برخی از مواقع کانال کشی درست نیست.

    بدانید که داخل کانال باید عایق‌بندی شود. اگر صدا به دلیل کانال کشی بود حتما داخل کانال را با پشم شیشه عایق‌بندی کنید تا دیگر این صدا را نشنوید.

    در برخی از مواقع دیده می‌شود که کانال به صورت گالوانیزه درست شده که همین علت مهمی برای عملکرد نادرست اسپلیت می‌باشد. در چنین مواقعی این کانال صدای وحشتناک و زیادی دارد.

    اگر کانال کشی به شکل مربع یا مستطیل است، صدا بیشتر خواهد بود اما کانال‌های گرد چون دمیدن هوا در آنها به خوبی انجام می‌شود صدای کمی دارد. همانطور که گفتم عایق بندی مناسب نیز نباید فراموش شود.

    دلایل رایج صداهای ناهنجار داکت اسپلیت را بشناسید

    در کنار همه این عوامل موارد دیگری نیز وجود دارد که در کاهش صدای داکت اسپلیت نقش دارد که آن‌ها را نیز بیان خواهیم کرد. شاید پره فن آسیب دیده است و تاب برداشته! ریگلاژور عملکرد مناسبی ندارد یا اینکه شفتی که در اسپلیت وجود دارد تاب خورده است.

    کندانسور وقتی آلودگی داشته باشد نیز این صدا ایجاد می‌شود. حتما پیچ و مهره‌ها را با دقت بررسی کنید. اگر به هر دلیل شل شده باشد این عیب به وجود خواهد آمد.

    خیلی از مواقع اجسام خارجی در کندانسور نفوذ کرده که مانع از کارکرد درست آن می‌شود. در نهایت باید به صورت دوره‌ای این اسپلیت را روغن کاری کنید. این کار باعث می‌شود روان‌تر کار کند و بی‌صدا باشد.

    بیشتر بخوانید: علت گرم نکردن داکت اسپلیت چیست

    دیجی کنترل برای کاهش صدای دستگاه

    بعد از بررسی موارد متعدد برای بروز صدا در داکت اسپلیت، اکنون باید استفاده از دیجی کنترل را برای کاهش صدای آن پیشنهاد بدهیم. برخی از این موارد دارای کیت اینورتر نیستند که در آن‌ها حتما از دیجی کنترلر استفاده می‌شود. این قطعه کمک زیادی برای قطع صدا دارد.

    اینورتر همیشه برای قسمت ترموستات استفاده می‌شود و برای اندازه‌گیری دما به کار می‌رود. این قطعه در مصرف برق و انرژی تاثیر خوبی را دارد که تاثیر آن را در قبض برق خواهید دید. همه این موارد در این موضوع موثر هستند. اما باید بگوییم که برای این کار بهترین راه کار استفاده از فردی متخصص خواهد بود که قبلا نیز به آن اشاره کردیم.

    پیشنهاد میکنیم ویدیوی آموزشی تنظیم داکت اسپلیت را نیز مشاهده کنید:

     

    مشکل صدای داکت اسپلیت خود را حل کنید

    در این مطلب به بررسی روش های رفع و کاهش صدای داکت اسپلیت پرداختیم. همچنین علت صدای داکت اسپلیت را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

    داکت اسپلیت در برخی از موارد صدای نا‌هنجاری را ایجاد می‌کند. در این مواقع مواردی متعددی برای کاهش صدای داکت اسپلیت باید بررسی شود که تمامی این موارد را در این مقاله بیان کردیم.

    احتمالا با بررسی دقیق موارد ذکر شده می­توانید رفع صدای داکت اسپلیت را انجام دهید. اما در شرایطی که نتوانستید از پس این کار بر بیایید، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید داکت اسپلیت ایرانی نیز می­توانید با شرکت دانا تهویه تماس بگیرید و از مشاوره پیش از خرید ما نهایت استفاده را ببرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *